ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 24 ساله )

سلام وقتتون بخیر. خسته نباشید. ببخشید من قبلا یه مشاوره از شما گرفتم در رابطه با اینکه شوهرم پنهانی سیگار میکشه و من متنفرم از سیگار. قبل از ازدواجمون هم قول داده بود که تا عمر داره سراغ دود نره. با اینکه میگه من رو خیلی دوست داره ولی نمیدونم چرا زده زیر قولش. شما گفتید به روش نیارم که سیگار میکشه و مستقیم بهش نگم ولی با یه رفتارها و صحبت‌هایی بهش بفهمونم که از کارهاش خبر دارم تا اون هم بذاره کنار ولی متاسفانه اصلا تغییر نکرده. هنوزم بوی سیگار ازش می‌شنوم. بعضی شبها هم که میاد چشمهاش قرمزه. حتی دیشب هم توی جیبش فندک پیدا کردم 😔😔😔😔دیگه واقعا دارم خسته میشم ازش که اینقدر بهم دروغ میگه. چند شب قبل هم یه تست اعتیاد گرفتم. گفتم همینجا انجام بده من خیالم راحت بشه ولی انجام نداد بهش برخورد. البته چون قرص دیکلوفناک مصرف میکنه برای پاش گفت اگه انجامم بدم بخاطر این قرص مثبت میشه. واقعا کلافه شدم ممنون میشم راهنمایی کنید. باهاش صحبت کردم گفت سیگار هم نمیکشم قسم خورد ولی من شک دارم.


مشاور (خانم قربانی)

با سلام و احترام خدمت شما همراه گرامی سایت راسخون. اوقات شما هم‌ بخیر و شادی و خداقوت.
حساسیت زیادی به سیگار دارید از قضا همسرتان نیز قبل از ازدواج تان سیگاری بوده ولی به شما قول ترک میدهد. اکنون پس از شروع زندگی تان متوجه شده اید که او برخلاف میل تان عمل میکند و نمیتوانید هم قسم او را باور کنید.
دوست عزیز، به دلیل عدم دسترسی به پیشینه پیام، با توجه به نکات ارائه شده در همین پیام ، پاسخ ارائه میشود. یکی از اشتباهات انتخاب همسر در زمان خواستگاری، اساس قرار دادن بایدها و قول هاست. نمیخواهم بگویم که قول و قرارها همیشه اشتباه خواهد بود اما اصول انتخاب به ما میگوید بر اساس انچه هست تصمیم بگیریم تا در اینده اگر شرایط تغییر نکرد، فرد خود را شکست خورده نبیند و اگر موفقیتی هم حاصل شده باعث نشاط و انگیزه گردد. اکنون شما نیز این اشتباه را مرتکب شده اید و بهترین راهکار پذیرش شرایط موجود و کاهش حساسیت تان است. به چند دلیل، اول اینکه خودتان به اشتباه حساسیت تان را جدی نگرفته اید و اقدام به ازدواج با فردی کرده اید که سیگاری بوده. دوم اینکه کنترل و مواخذه همسر سبب شکسته شدن غرور و اقتدار او شده و به مرور بین شما فاصله می افتد و حتی او را لجبازتر میکند و رضایت از زندگی تان کاهش خواهد داد. سوم، پذیرش وضع موجود سبب ارامش درونی شماست و اجازه میدهد تا با تسلط بر شرایط راهکارهای کاربردی برای حل مسئله بیابید یا حداقل انرژی تان صرف امور تغییر ناپذیر نشود. اکنون نیز توصیه میکنم با محبت کردن و توجه و احترام، نظر همسرتان را به خود جلب کنید تا از طریق تاثیرگذاری عاطفی او را نسبت به خواسته های خود حساس نمایید.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.